|
|
BMW
Z4 Az új roadster
generáció
A BMW Z4
pontosan olyan, amilyennek egy BMW roadsternek lennie kell, a külsőt és a
vezetési élményt tekintve egyaránt. Egy nyitott kétüléses, amelynek egyedülálló
a formaterve, tökéletes a kezelhetősége, makulátlan a kidolgozottsága, és
döbbenetes hatású a teljesítménye. Egy lenyűgöző autó, melyet minden
érzékszervünkre ható, lélegzetelállító élmény vezetni. Hosszú motorháztető és tengelytáv, rövid túlnyúlások, mély
üléshelyzet - a Z4 tervezői karizmatikus köntösbe öltöztették a klasszikus
roadster-sajátosságokat. A konvex és konkáv felületek, a hangsúlyos élek és
lágyan gömbölyű részek látványos összjátéka különlegessé és eredetivé teszi az
autó külsejét. A Z4 azonban nemcsak a BMW új
formatervezési irányvonalát mutatja, de számos más területen is új mércét állít
fel a roadsterek közt: erős, sportos, esztétikus és magabiztos. Hihetetlenül precízen és biztosan kezelhető, a lehető
legmagasabb szintű vezetési élményt nyújtja, amellyel a piacon senki sem tud
versenyezni. Ismerje meg Ön is az új roadster generáció első képviselőjét, a BMW
Z4-et!
|
|
Az õszi Párizsi Autószalon látogatói bõvelkednek majd az
újdonságokban, többek között itt láthatja elõször a nagyérdemû a BMW új
roadsterét, a Z4-et is. A Z3-as utóda egyéni formavilágával, jó technikájával
tûnik ki az átlagos nyitott autó kínálatból.
Néhány sorban érdemes megemlékezni az 1995.
szeptember 20.-án a gyártószalagról elõször legördült, a hajdani 328-as típus
utódjának szánt jármûrõl. A James Bondot alakító Pierce Brosnan ült elsõ
civilként a Goldeneye címû film forgatásán a BMW újdonságában. Közben teltek az
évek, fogytak a nyitott bajor roadsterek, és 2002. június 28-án 12 óra 34
perckor befejezõdött a Bond-autó gyártása. |
|
Az
utolsó példányt azonnal a Dél-Karolina államban lévõ spartanburgi gyár múzeumába
vitték. A köztes idõben 297 087 darab jármû került ki az amerikai üzembõl, amit
a világ 130 országába exportáltak. Ezt a sikeresnek mondható akciót kell
megismételnie, de inkább felülmúlnia az utódnak. |
|
A
Z4-es forma világát már valamennyire lehetett elõre sejteni. Elsõnek a 2001-es
Detroiti Motor Show-n bemutatott X Coupe mutatott utat a jövõbe a lángfelületet
mintázó karosszériájával. A következõ stíluselem az idei Genfi Autósszalon volt,
ahol a CS1 tanulmány jelenítette meg a plusz lehetõségeket az új lemezruhában.
|
|
A különleges eljárással létrehozott felület
más, mint a megszokott sárvédõ- és ajtóformák. Az érdekes elemek még
játékosabbak és esztétikusabbak naplementénél, ahol napsugarak a fényezésen
izgalmas színjátékba kezdenek a tagolt felületen. A fotósok már elõre dörzsölik
tenyerüket, a karosszériások meg homlokukat ráncolják... |
|
Az 50/50 százalékos súlyelosztás és a
vászontetõ már az elõzõ modell bevált tulajdonsága. A tetõ Z alakban, gépi
segítséggel és helytakarékosan csukódik össze, így meglepõen nagy, 260 literes
csomagtér található a jármû hátuljában. A kétüléses fülkéjében példás rend
uralkodik, hetesnél bevezetett központi kapcsoló itt az egyszerûség miatt
kimaradt. |
|
A nyújtott motorházba egyelõre kétféle motor közül lehet választani. Az
alapot, a 2,5 literes 192 lóerõs adja, ezzel 234 km/órás végsebességre képes a
Z4. A jelenlegi csúcsot a 231 lóerõs, 250 km/óránál leszabályozott háromliteres
benzines jelenti. Ehhez rendelhetõ késõbb a szekvenciális üzemmódban is
használható SMG sebességváltó. A hírek szerint a bajorok tervezik a háromliteres
turbódízeljük alkalmazását is, ha az akusztikailag és rezgésügyileg megfelel
majd a kényes ízlésû közönségnek és a gyárnak.
Képek |
Webstyle produced NavBar
hitetlenhomepage
|