|
|
PAGANI ZONDA - ÚJULT ERŐVEL |
|
602 lóerős teljesítménnyel mutatkozik be Genfben a Pagani Zonda megújult változata az F. A motortérben továbbra is az AMG 7,3 literes blokkja dolgozik. | | |
|
1230 kilogramm a legkönnyebb utcai változat, amiből kihagyják a komfort felszereléseket és könnyebb kerámia fékekkel szerelik |
El viento de los andes. Akár így is hívhatnák Horacio Pagani alkotását, hiszen a Zonda ezt jelenti, azaz az Andok felett fújó szelet. A méltán híres sportkocsi a 2005-ös évre új variánssal mutatkozik be, a Zonda F-el.
Az eredeti autót Pagani Juan Manuel Fangio kérésére készítette el, a terv szerint az ő nevét viselte volna, de később összekülönböztek, ezért lett végül Zonda. Az autót egyébként a Sauber-Mercedes C csoportos versenyautója inspirálta. Fangio kifejezett kérése volt, hogy az autót Mercedes motor hajtsa, így esett a választás az AMG által átalakított erőforrásokra.
Formailag keveset változik az autó a jelenlegi modellekhez képest, marad a látványos lapos sportkocsi és nem nyúltak a körben elhelyezett négy kipufogóvéghez sem, de aerodinamikailag javítottak rajta. Átalakultak az első és a hátsó lámpatestek is az autón, máshova kerültek az irányjelzők és ködlámpák is. A visszapillantó tükrök az A-oszlopokról az első sárvédőkre költöztek.
|
Alumínium és magnézium felhasználásával készülnek az új 19, illetve 20 colos felnik, mögöttük 380 és 355 milliméteres féktárcsákat találhatunk | Immár egyetlen nagy hátsó szárny lesz az autón, míg korábban két különálló részből épült fel. Új hátsó lökhárítót készítettek az autóhoz, amiben az a lényeges, hogy átalakították az alsó diffuzór részt, hogy nagyobb leszorítóerőt érjenek el. Az első spoileren is módosítottak a mérnökök.
Átalakították azokat a légvezető csatornákat, amelyek a motorházon vannak és a hátsó szárnyhoz irányítják a levegőt. Az első fékek jobb hűtéséért újabb levegőkilépőket helyeztek el az első sárvédők felső részén, de hasonló megoldással éltek a hátsó részen is. A vevőknek azonban valószínűleg az új motorháztető fog leginkább tetszeni, ennek egy része ugyanis plexiből van és látni engedi a V12-es motort.
Újak a felnik is, elöl 19, hátul 20 colos méretűeket alkalmaznak, amikre 255/35 R19 illetve 335/20 R20-as gumikat szerelnek.
|
Mindössze 1,89 kilogrammot mozgat egyetlen lóerő ami biztosítja, hogy 3,6 másodperc alatt gyorsuljon százra az autó. | Továbbra is 7291 köbcentis AMG motor van az autóban, ami a fejlesztéseknek köszönhetően már nem "csak" 555, hanem 602 lóerőt tud 6150-nél. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 760 newtonméter lett 4000-es fordulatszám mellett.
Akiknek ez nem lenne elegendő, azok választhatják a Clubsport változatot, az 650 lóerőt illetve 780 newtonméter nyomatékot tud. Továbbra is a hátsó kerekeket hajtja a motor hatsebességes mechanikus sebességváltón keresztül.
3,6 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót az utcai változat, 0-tól 200-ig pedig 9,8 másodperc is elég. Az autó végsebességét úgy adta meg a gyártó, hogy az nagyobb mint 345 km/óra.
A lassításról Brembo fékek gondoskodnak, elöl 380 x 34, hátul 355 x 34 milliméteres féktárcsák, hat- illetve négydugattyús féknyergek dolgoznak. Van akinek ez is kevés, ők választhatják a kerámia fékeket, ezek elöl-hátul 380 milliméter átmérőjűek. A lassításról annyit, hogy 200-ról 4,4 másodperc alatt áll meg az autó.
Hazánkban már van egy Pagani Zonda S, amit egy külföldi vállalkozó birtokol, az autót személyesen neki gyártották ezt egy kis tábla is bizonyítja a kocsi belsejében. Továbbra sem várható, hogy megugrik a Zonda gyártása, marad az évi 30-35 darab.
|
1988 Az argentín Horacio Pagani egy csúcstechnológijájú sportkocsi építésére szánja el magát. 1999 Genfben leleplezik az első Pagani Zonda C12-t 2000 A Zonda C12S változatát V12-es AMG motorja megnövelt teljesítményt nyújt. 2003 Pagani bejelenti a nyitott tetejű Spider C12-est, amit a Genfi Autószalonon mutatnak be. |
Képek |