Maserati MC12
Engedjétek meg, hogy bemutassuk nektek a Ferrari Enzo testvérét, a közel 700 000 euróba kerülő Maserati MC12-t mely még 290 km/h sebességnél is civilizáltabb mint a rokona!!!
Egy röpke pillanatra abszurd módra elönt a béke érzése. Éppen 240 km/h sebességel száguldok egy szűk kanyar felé, s bizony ideje lenne a sebességet a flére csökkenteni. Mielőtt ezt megtenném felpillantok és a távolban felbukkannak az Alpok hófödte hegycsúcsai. Úgy festenek a szikrázóan kék ég előtt, mint megcsócsált habcsókok és néhány másodpercig azt az intenzív élményt élem át, amely várhatóan a néhány szerencsés Maserati MC12 tulajdonos számára többször is megadatik majd. Valóban a 700 000 euró körüli áron már elvárható effajta ésmény is. De ez a megkönnyebbülés nem tart sokáig. Már itt is a kanyar, és rettenetes erővel tiprom a fékpedált, miközben egy emeltyű segítségével alacsonyabb sebességfokozatot választok. Túl későn jövök rá, hogy az autó kifinomultsága megcsalta érzékeimet, ráadásul a rajongásom győzött a képességeim fölött.
Ez az MC12-es hátulról. Szerintem nagyon jó!!!
Ahogyan egyre erősebben nyomom a pedált az MC12 engedelmesen lelassul; annyira, hogy rájövök még nyugodtan várhattam volna. Az autó olyan békésen suhan a kanyarok között, hogy csak később tudatosul bennem milyen kiváló képességekkel is bír. Folyamatosan emlékeztetni kell magam arra, hogy mik azok a dolgok, amelyeket ez az autó nem csinál. Amikor a megdöbbentően könnyedén forgatható kormánykerékkel irányítom az autót, a Maserati kapásból reagál a mozdulataimra. Ráadásul, a versenyzőkön kívül más nem nagyon veszi észre az autó alulkormányozottsági hajlamát. Kanyarvételnél a karosszéria alig észrevehetően imbolyog csak, az autó orra nem bukik le, ha fékezek, s nem áll égnek, ha gyorsítok. Egyszerűen csak marad vízszintesen. Pedig elképesztő módon oda lehet lépni a gázra. |