|
Ford Streetka | |
|
Az új Ford Streetka! |
A Ford Streetkával a tömeg helyett a szívére hallgathatsz. A Ford Streetka szexis, kifinomult, és vérpezsdítő vezetni. Ebben a gyönyörű roadsterben a pompás megjelenés agilis menettulajdonságokkal párosul. | |
| |
Modellismertető |
|
|
|
|
A Ford Streetka csupa határozott vonal, lendületes ív és csábítóan aerodinamikus forma. Ha ehhez hozzávesszük a nagyszerű, szövetborítású, kézzel nyitható, összehajtogatható tetőt és az | összetéveszthetetlen króm bukókereteket, nem lehet olyan ember, aki nem fordul utána. |
A Ford Stretka kétüléses roadster koncepcióját már az 1995-ös Turin motorshow-n látni lehetett. A sorozatgyártott Streetka ugyanolyan megnyerő és visszafogott mint a 3 ajtós Kam de sajnos annak több hátulütőjét is örökölte. A karosszéria design-ja régi, az utolsó Fiesta generációból származik, kevés az erő benne az 1,6 literes motor ellenére, az utastér egy olcsó hétköznapi autóéhoz hasonlít, az árcédulája azonban nem ezt tükrözi.
Az alvázat a háromajtós Ka-tól örökölte. Az 1.6 literes duratec motor a Ka sorozatban már jól bevált motor. A mechanikusan összecsukható tető illesztékei törékenynek tűnnek a durvább bánásmóddal szemben. Mivel a Ford Streetka súlyosabb, mint a Ka, jogos volt az 1.6 literes motor beszerelése. A vezetés szerelmesei azonban ezt az erőt is kevésnek találhatják. 100 km/h-ra 12,1 mp alatt gyorsul, ami nem fakaszt könnyeket. Ezt az autót városi cirkálásra találták ki, nem külvárosi versenyekre. A megengedett sebességekkel megküzd, és az előzési manőverhez is van elég ereje. Becsukott tetővel is jók a vezető kilátásai minden irányba. A vezető pozíciója kissé magasabban van mint más sportosabb vászontetősökben, ez a magasság azonban állítható. A műszerek áttekinthetőek, a kezelése egyszerű. A Streetka karosszériája tekintetében gondoskodtak a megfelelő szilárdságról, ami a súlyának ugyan ártott egy kicsit, de a beépített légzsákokkal, ABS-el együtt elegendő biztonságot nyújt. Az utasok számára pontosan annyi hely van benne, amennyit egy kicsi kétülésestől várunk. Két normális méretű felnőtt kényelmesen elfér. Meglepően nagyvonalú a csomagtér, 2 hétvégi táska is befér, amiből nem vesz el a tető elektromos nyitásához szükséges - nem létező - motor. Az autó nem egy versenygép, de élvezet vezetni. A kormányzása közvetlen és kiegyensúlyozott, az irányítás egyszerű, kiszámítható. Műholdas navigáció ugyan nincs benne, de alapfelszerelés a CD-s rádió, mely ugyan nem a legszuperebb minőségű, de igazán a zaj miatt amúgy sem lehet jól hallani az autóban. Az alapár magas ahhoz képest, hogy mit kap érte az ember. A Streetka valószínűleg egy újabb divathóbort-autó lesz, az új Beetle-hez hasonlóan rövid életúttal. |
|